Brza hrana nas čini depresivnim

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Prema studiji iz 2017. godine, ljudi koji često jedu brzu hranu imaju 51 veći procenat da razviju neki oblik depresije u poređenju sa onima koji ne jedu hamburgere, hot dog ili pizzu.

 

Namirnice bogate natrijumom

Velika količina natrijuma može da poremeti vaš nervni sistem, što može da bude povezano sa depresijom, a takođe može i negativno da utiče na vaš imunitet i da izazove umor. Previše natrijuma može da izazove i zadržavanje vode u organizmu i nadutost.

Hidrogenizovano ulje

Izbjegavajte da jedete prženu hranu, jer bilo koja hrana, koja se prži na ulju sadrži trans masti, može da bude povezana sa depresijom.  Takođe budite oprezni sa zasićenim mastima, koji se mogu pronaći u životinjskim namirnicama, punomasnim mlečnim proizvodima, puteru…Ove namirnice mogu da zapuše arterije i spreče dotok krvi do mozga.

Rafinisani šećer

Rafinisani šećer remete nivo glukoze u krvi i crpe svu vašu energiju, mijenjaju vaše raspoloženje i vode ka nepravilnom snu.

Rafinisane žitarice

Bijeli pirinač, pasta, peciva su namirnice koje se povezuju sa upalnim procesima u tijelu i mogu da budu povezane sa depresijom, što je potvrdila studija u časopisu Brain, Behavior and Immunity.

Iako je studija sprovedena na 40.000 žena, vjerujemo da ove namirnice mogu da imaju isti uticaj i na muškarce. Istraživanje je pokazalo da su žene koje su konzumirale rafinisane žitarice imale veću mogućnost da obole od depresije u odnosu na one koji nisu konzumirale ove namirnice.

Čuvajzdravlje.ba / NN