Kako možete da smanjite negativno dejstvo alkohola

PODIJELI
Prema novim medicinskim istraživanjima, fizička aktivnost može da smanji rizik od bolesti koje uzrokuje često konzumiranje alkohola.

U sprovedenoj studiji učestvovalo je 36.370 pacijenata u Britaniji.

Dva i po sata fizičke aktivnosti nedjeljno može da smanji, ali ne i da spriječi mogućnost obolijevanja od smrtonosne bolesti.

U objavljenim rezultatima piše: “Slojevita analiza pokazala je da je povezanost između konzumiranja alkohola i rizika smrtnosti smanjena (u svim slučajevima), ili skoro poništena (u slučaju kancera) kod pacijenata koji su se po preporuci bavili fizičkom aktivnošću.“

Istraživači su otkrili da je rizik od smrti bio manji kod onih pacijenata koji su se pridržavali savjeta i pet puta više se bavili fizičkom aktivnošću od drugih.

Da li to znači da ne treba brinuti o efektu koji alkohol ima na naše zdravlje sve dok redovno vježbamo?

“Ne, ne znači to. Moguće je da su se promjene u riziku dogodile, ne zbog vježbanja, već zato što se možda dogodilo nešto drugo, nešto drugačije“, kaže profesor emeritus na Otvorenom univerzitetu, Kevin Makonvej, prenosi B92.

Istraživači su otkrili da 27,5 odsto pacijenata uopšte nije vježbalo, a skoro 61 odsto ih nije postiglo željeni cilj od 150 minuta nedjeljno.

„Fizička aktivnost može djelimično da neutralizuje štetne efekte konzumiranja alkohola, naročito kancerima izazvanim alkoholom.“

(Čuvajzdravlje)