Izostankom kretanja dolazi do smanjenja kognitivnih sposobnosti
Ugledni doktor iz Novog Sada dr. Ranko Rajović u subotu je na seminaru u Mostaru, namjenjenom prvenstveno roditeljima i odgojnim zaposlenicima govorio o važnosti kretanja djece ali i neophodnom uvođenju novih metoda njihovog učenja.
Ranko Rajović, doktor interne medicine, ali i dugogodišnji predsjednik Odbora za nadarene međunarodnog udruženja Mensa i UNICEF-ov saradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja djece te osnivač Mense Srbije i Odsjeka za darovite Nikola Tesla Centra (NTC), predavač je na seminaru u Mostaru koji organizuje Humanitarno udruženje "Zvončica" u sklopu njihovog petomjesečnog projekta ''Dijete u fokusu''.
Ovaj projekt roditeljima, odgojnim djelatnicima te svim zainteresiranima želi pomoći u boljem razumijevanju razvoja i potreba djece, rekla je uime organizatora Nives Nikolić.
Renomirani stručnjak za neuroplastičnost mozga poznat je po svojoj strasti prema edukaciji.
- Kretanje utječe na razvoj mozga kod djece, a njegovim izostankom dolazi do smanjenja dubokih struktura velikoga mozga, a samim time i do smanjenje kongnitivnih sposobnosti - istaknuo je dr. Rajović.
Kako je ustvrdio, vidimo da je svaka nova generacija slabija i slabija. U školu nam dolaze djeca koja ne mogu sjediti, pisati, nisu koncentrirana ili ne mogu čitati.
Smatra da treba promijeniti metode ili predmete u obrazovanju i tako pomoći i učiteljima, pedagozima, roditeljima ali i doktorima jer, kako kaže, zbog smanjenog kretanja sve je više djece "s ravnim stopalima", piše Fena.
Usporedbe radi, za vrijeme bivše Jugoslavije bilo je od 7 do 8 posto djece s ravnim stopalima, a danas ih je, podvlači dr. Rajović, više od 50 posto zbog čega smatra da bi se škole trebale početi ponašati kao sportske institucije.
"Učenje napamet također se nadišlo. Imamo situaciju da od deset najtraženijih zanimanja čak je za devet prestala biti potreba još prije pet godina. Sve se jako brzo mijenja. Kako sad izgleda, spremamo djecu za zanimanja koja ne postoje. Onda se postavlja pitanje zašto učiti to dijete da misli, uči napamet (...)? To jeste funkcionalno znanje, ali po kojem smo mi zemlje regije na posljednjem mjestu u svijetu. Te metode moramo brzo promijeniti ako želimo pomoći i djeci i sebi - zaključuje dr. Rajović.
Dvodnevni NTC seminar, koji se održava 16. i 17. marta u Mostaru osim teme o važnosti razvoja kognitivnih vještina u djetinjstvu, obuhvatit će i teme "Metode i tehnike za poticanje kreativnosti - logičkog razmišljanja i problem – solving vještina" do "Kako neuroznanost može oblikovati pristup obrazovanju djece".