Ukoliko aktivno trenirate šećer je obavezan u vašoj ishrani

Osobama koje redovno treniraju su potrebni ugljikohidrati kao gorivo za trening i pomoć u oporavku nakon vježbanja.

Dok bi žitarice od cijelog zrna, voće i povrće generalno trebali biti vaš izbor, ukoliko trenirate, šećer je obavezan, odnosno ugljikohidrati koji se brže vare za što bolji efekat, ali i odmor.

Prosti ugljikohidrati koji se brzo vare nalaze se u raznoj hrani, uključujući žitarice, hljeb, ali i slatkiše. Oni se brzo transformišu u glukozu, nakon čega tijelo sve ugljikohidrate tretira isto, bez obzira na to šta ste pojeli. U svakom slučaju, ukoliko trenirate, šećer se smatra obaveznim elementom u ishrani.

Međutim, veoma je bitno da ne pretjerujete u njegovom konzumiranju. Američki stručnjaci su naveli da je, ukoliko treniraju aktivno, muškarcima dozvoljeno do 36 grama dnevno, što je 26 gumenih bombona u obliku medvjedića ili jedna kalorična čokoladica. Dakle, šećer je obavezan, ali u određenoj dozi.

Ako trenirate do 90 minuta, trebalo bi da uzimate slatkiše nakon treninga, kada tijelo koristi šećer za vraćanje zaliha ugljikohidrata. Tokom napornog treninga, tijelo koristi i glukozu i glikogen, čije je obnavljanje zaliha neophodno odmah nakon što se vježbanje završi, a to je moguće uz proste šećere.

Važno je pojasniti da kada izložite tijelo fizičkom naporu, dolazi do razbijanja mišićnog tkiva, što je dobro, jer nakon toga slijedi oporavak, a zatim i rast mišića. Konzumiranjem prostih ugljikohidrata, odnosno određene količine šećera u pravo vrijeme, može pomoći pri ostvarivanju upravo ovog cilja ukoliko trenirate, prneosi Klix.

Trkači i biciklisti bi trebali uz sebe nositi gumene bombone ili druge lako prenosive slatkiše i da ih jedu dok vježbaju, a ne nakon te aktivnosti. Tokom dužih treninga, njima treba najmanje 30 grama ugljikohidrata po satu da bi imali dovoljno šećera za svoj organizam.

Uopćeni koncepti su isti za sportiste koji rade na izdržljivosti, ali potrebe su ipak malo drugačije. Naime, što se duže rade visoko intenzivni treninzi, verovatnije je da će se iskoristiti sve zalihe energije, tako da je šećer zaista obavezan u ovom slučaju.

Dakle, ukoliko trening traje oko dva sata te vježbate visokim intenzitetom ili na visokim temperaturama, šećer je obavezan kako biste svom tijelu glukozu kao gorivo, a slatkiši su definitivno najzabavniji način da to uradite, piše Men’s Journal.

Čuvajzdravlje.ba