Dva ključna problema

Trebaju li djeca imati svoje mobitele u učionici?

Autor: ČuvajZdravlje.ba
Trebaju li djeca imati svoje mobitele u učionici?
FOTO: krenizdravo.dnevnik.hr

Za potpuno razumijevanje usvajanja nove tehnologije potrebno je vrijeme. Neki stariji ljudi sigurno se sjećaju panike zbog djece koja koriste kalkulatore u učionicama, sa strahom da će izgubiti osnovne matematičke vještine.

Sada su kompjuteri široko integrirani u škole (barem one s odgovarajućim finansiranjem). No, trebaju li pametni telefoni biti dopušteni u okruženju za učenje?

Djeca bez pametnih telefona na nastavi pokazuju bolje rezultate

Nedavni izvještaji o negativnim učincima pametnih telefona u učionici upućuju na to da telefoni odvlače učenike od učenja i uzrokuju smetnje i vršnjacima i učiteljima, prenosi krenizdravo.dnevnik.hr

Ovaj problem nije ograničen na osnovne i srednje škole, već utječe i na visoko obrazovanje. Melissa Huey s Instituta za tehnologiju u New Yorku provela je studiju sa 106 studenata i otkrila da su oni kojima su tokom nastave oduzeti pametni telefoni pokazali bolje razumijevanje, manju anksioznost i povećanu pozornost u poređenju s onima koji su zadržali svoje telefone, bez obzira na to jesu li uključeni ili isključeni.

Srećom, školski odbori obraćaju pažnju i na nastavnike i na istraživače. Širom SAD-a i Kanade sve više škola provodi zabrane mobitela, a stroga pravila zabrane telefoniranja pokazala su se najučinkovitijima. Kada se pravila jednoobrazno primjenjuju, provedba postaje lakša.

Dva ključna problema

Međutim, pojavila su se dva ključna problema. Prvo, učenici i studenti u nepovoljnom položaju, posebno oni pogođeni siromaštvom i rasom, izvještavaju da su suočeni sa strožim nadzorom i strožim kaznama prema ovim zabranama. Nažalost, ovo odražava šire obrasce diskriminacije u obrazovanju. Osiguravanje dosljedne provedbe pravila promovisalo bi veću jednakost u školama.

Drugi problem su roditelji. Mnogi inzistiraju na održavanju stalne komunikacije sa svojom djecom i tvrde da oduzimanje telefona dovodi djecu u opasnost, posebno u hitnim slučajevima kao što su pucnjave u školi, zlostavljanje ili bolest.

Ovo hipervigilantno roditeljstvo zapravo može povećati dječju anksioznost i omesti njihov akademski uspjeh.
Paradoksalno, sama zaštita koju roditelji traže može uzrokovati razvojnu štetu. Uklanjanje telefona iz učionica i poticanje roditelja da se opuste mogli bi koristiti dječjem učenju i omogućiti im odmor od roditeljskog pritiska.

Iako je razumljivo da roditelji žele ostati povezani sa svojom djecom, moramo se zapitati koristi li im doista držanje telefona u učionicama. Stvarnost je takva da je negativan utjecaj pametnih telefona na mentalno zdravlje i akademska postignuća neporeciv.

Roditelji se možda opiru da im se kaže što im je činiti, ali u ovom slučaju ključno je vjerovati odgajateljima. Podržavanje njihovih nastojanja da dobrobit djece i akademski uspjeh daju kao prioritet u konačnici je u najboljem interesu svih.

poznati kanadski psiholog

Psiholog Jordan Peterson otkrio šta znači biti pametan

pogoršava simtpome

Najgore piće za prehladu

trebalo bi je jesti svaki dan

Ova namirnica je čudo za zdravlje srca i rad mozga