Kako imati kvalitetniji, sportski san

Sigurno znate koliko je kvalitetan i dostatan san važan, a važno je naglasiti kako je sportašima, pa tako i rekreativcima još važniji. Gotovo svi važni procesi oporavka i adaptacije nakon treninga odvijaju se upravo za ono vrijeme dok spavate, a ne na treningu niti ili tijekom dana. Statistički gledano, postoji velika mogućnost da upravo Vama nedostaje, ili imate nekih problema vezano uz san, piše Index.hr.

Pokazatelji govore kako sportaši i svi oni koji se bave nekom aktivnošću imaju gotovo dvostruko veću mogućnost od nastanka ozljeda ili pojave pretreniranosti i iscrpljenosti, ako konstantno spavaju loše ili nedovoljno. Isto tako, manjak sna može znatno usporiti ili čak u potpunosti zaustaviti napredak kod mršavljenja ili jačanja i povećanja mišića.

Ovi savjeti vam mogu pomoći da vašem organizmu osigurate kvalitetan san:

– izbjegavajte unos alkohola i napitaka poput kafe, zelenog čaja ili energetskih pića 3-4 sata prije spavanja

– izbjegavajte unos velike količine tekućine netom pred spavanje

– isključite sva umjetna svijetla koja dolaze iz elektronike poput računala, televizije i sl.

– uvrstite masti u zadnji obrok pred spavanje

– izbjegavajte trening i ostale aktivnosti 3-4 sata prije spavanja

– povećajte unos minerala cinka i magnezija prije spavanja

– napravite vježbe istezanja i opuštanja, poput joge i sl.