Minimalno vrijeme pred ekranom može ugroziti razvoj djeteta, tvrde stručnjaci
Prema najnovijem istraživanju Univerziteta Canterbury na Novom Zelandu, djeca koja provode više od 90 minuta dnevno pred ekranima suočavaju se s posljedicama u razvoju govora, pisanja, čitanja, pa čak i ponašanja.
Stručnjaci preporučuju da djeca ne provode više od sat i po dnevno pred ekranima, ali brojni roditelji u Velikoj Britaniji izvještavaju da njihova djeca provode više od dva sata dnevno na digitalnim uređajima.
U nekim slučajevima, djeca već u dobi od dvije godine posjeduju vlastiti pametni telefon, što dodatno podiže zabrinutost o dugoročnim posljedicama.
Šta istraživanje pokazuje?
Istraživanje koje je pratilo više od 6000 djece u dobi od dvije do osam godina otkrilo je da djeca koja provode više od sat i po dnevno pred ekranima, bez obzira na vrstu aktivnosti, pokazuju slabiji napredak u obrazovnim vještinama. Djeca koja provode više od 2,5 sata dnevno ispred ekrana, osim što zaostaju u jezičnim vještinama, sklona su većim problemima u ponašanju, kao i socijalnoj izolaciji.
S druge strane, djeca koja provode manje od 60 minuta dnevno na ekranima, pokazuju bolji napredak u obrazovanju i imaju jače socijalne vještine.
Prema riječima stručnjaka, rezultati ukazuju na ozbiljan uticaj vremena provedenog pred ekranima na razvoj djeteta, čak više nego što to čini sjedilački način života.
Kreativnost, igra i obrazovanje
Stručnjaci sugerišu da roditelji trebaju postaviti jasne granice kada je u pitanju vrijeme pred ekranima. Kreativne igre, vanjski aktivnosti i interakcije s vršnjacima ključne su za zdrav razvoj djeteta.
Za roditelje koji žele pomoći svojoj djeci da se razvijaju u obrazovnim i socijalnim vještinama, umjerenost u korištenju ekrana i poticanje aktivnosti koje uključuju stvaranje, igru i komunikaciju, najbolji su recepti za uspjeh.