Upozorenje

Pretjerano korištenje tableta kod male djece povećava rizik od izljeva bijesa

Autor: ČuvajZdravlje.ba
Pretjerano korištenje tableta kod male djece povećava rizik od izljeva bijesa
Foto: Ilustracija

Mala djeca imaju više napada bijesa ako provode više vremena ispred ekrana pokazalo je istraživanje.

Istraživanje Univerziteta Sherbrooke u Kvebeku, Kanada, pokazalo je da su uređaji povezani sa povećanjem izliva bijesa za više od petine ako se koriste više od sat vremena iznad prosjeka svakog dana.

Autorica studije, profesorica Caroline Fitzpatrick, rekla je: "Korištenje tableta kod djece u dobi od 3,5 godine značajno je povezano sa sklonošću ljutnji i frustracijama godinu dana kasnije."

Mame i tate sve češće koriste ekrane koji ometaju pažnju kako bi držali djecu pod kontrolom u prevozu ili na večeri.

Profesorica Fitzpatrick je otkrila da čak i ako ih smiruje u trenutku, može oštetiti njihovu dugoročnu emocionalnu kontrolu.

U istraživanju je učestvovalo 315 roditelja u Novoj Škotskoj, Kanada, između 2020. i 2022. godine. Njihova djeca su u prosjeku provodila šest i po sati sedmično koristeći iPad ili digitalne tablete.

Otkriveno je da su trogodišnjaci koji su svaki dan provodili sat i 15 minuta više od prosjeka na njih imali 22 posto više na skali ljutnje i frustracije godinu dana kasnije.

Najfrustriranija djeca u dobi od četiri godine tada su bila i najžešći korisnici tableta u dobi od pet godina. Istraživači kažu da bi ta navika mogla stvoriti začarani krug.

"Ovi nalazi ukazuju na to da upotreba tableta može potkopati sposobnost djeteta da efikasno upravlja emocijama tokom svakodnevnih rutina. Štaviše, djeca koja izražavaju više ljutnje mogu koristiti više digitalnih strategija da ublaže svoje ispade", navodi.

Devet od 10 koristi internet za gledanje videa, dok ga polovina koristi za poruke i pozive.

Kanadski istraživači kažu da iako je upotreba tableta uobičajena, djeci je potrebna ljudska interakcija kako bi razvila emocionalne i socijalne vještine.

"Postoje dokazi da djeca uče emocionalnu regulaciju kroz dva mehanizma – promatranje roditelja i roditeljstvo usmjereno na emocije. Češće korištenje tableta od strane djece moglo bi smanjiti mogućnosti učenja", navodi.