Otkriven genetski test koji identifikuje osobe koje će imati koristi od lijekova za mršanje
Na nedavnom događaju u Washingtonu, u okviru Sedmice probavnih bolesti, predstavljen je novi genetski test koji pruža informacije o tome da li bi pojedinci imali koristi od lijekova za mršavljenje kao što su popularni Wegovy (poznat i kao Ozempic).
Ne reaguju svi jednako na lijekove za mršavljenje poput Zepbounda i Wegovyja, a novi genetski test, koji je razvio dr. Andreas Acosta, profesor iz Klinike Mayo, trebao bi identificirati ko je pravi kandidat za njih.
Test pod nazivom MyPhenome, tvrtke Phenomix, u obzir uzima kombinaciju genetskih i drugih faktora kako bi kategorizirao ljude prema vrsti debljanja. Acosta, koji je ujedno i suvlasnik firme, identificirao je dvadesetak gena povezanih s pretilošću i više od 6000 njihovih varijanti kako bi ljude svrstao u četiri kategorije – one s 'gladnim' mozgom (koji nikad nisu siti), s 'gladnim' crijevima (koji jako brzo nakon osjećaja sitosti opet osjećaju glad), emocionalno gladne (koji jedu da bi se lakše nosili s problemima) i one koji jako sporo troše kalorije, piše Time.
Iako rezultati istraživanja još uvijek nisu objavljeni u nekom od naučnih časopisa, Acosta ističe da test za one s 'gladnim' crijevima pokazuje preciznost od 75 posto. On i njegov tim kažu da je potrebno isprva završiti s istraživanjem na većem broju ljudi prije nego što test uđe u široku primjenu.
Nedavno je predstavljena i studija kojom je utvrđeno da su sudionici koji su uzimali lijek semaglutid - ključnu komponentu koja se nalazi u lijekovima za mršavljenje kao što su Wegovy i Ozempic - imali 20 posto manji rizik od srčanog i moždanog udara ili općenito smrti zbog kardiovaskularnih bolesti.
U njoj je otkriveno da je semaglutid donio kardiovaskularne prednosti za učesnike studije, bez obzira na njihovu početnu težinu. Sugeriše da bi i oni blago pretili i oni koji su izgubili tek nešto kilograma mogli imati poboljšani kardiovaskularni ishod.
Wegovy i Ozempic izazvali su nešto poput zlatne groznice u farmaceutskoj industriji, a proizvođači lijekova takmiče se ko će osvojiti dio tržišta vrijednog oko 100 milijardi dolara. Dok je Novo Nordisk bio prvi, tvrtka Eli Lilly & Co. u međuvremenu je uvela sličnu injekciju, a i druge kompanije sada im dišu za vratom.