Pet namirnica koje poboljšavaju pamćenje i čuvaju zdravlje mozga

Koliko ćemo dobro pamćenje imati i koliko ćemo uspjeti dugo da sačuvamo ono što se u narodu zove “zdrav razum”, kako nutricionisti tvrde, zavisi od namirnica kojima “hranimo” mozak.

Stručnjaci za hranu kažu da postoji pet namirnica koje su naročito značajne u ishrani za očuvanje zdravlja mozga, ali i za jačanje kognitivnih sposobnosti.

1. Tamna čokolada

Osim što pomaže koncentraciji, ona je bogata antioksidansima i materijama koje pomažu smanjenju rizika od srčanog udara.

Tamna čokolada smanjuje depresiju i stres i poboljšava pamćenje.

2. Kafa

Uočena je interesantna veza između toga kako se i koliko pije kafa i rizika od blagih kognitivnih oštećenja, kao što su slabljenje pamćenja i brzine razmišljanja, koji često prethode demenciji.

Kafa je odličan napitak ukoliko želite da imate dugotrajno pamćenje i sačuvate se od demencije. Kofein ima nebrojene zdravstvene prednosti, a posebno dobro utiče na naše kognitivne sposobnosti.

3. Orasi

Odavno poznata namirnica koja utiče na poboljšanje pamćenja su zasigurno orasi. Ukoliko želite da poboljšate kognitivne sposobnosti i zdravlje jedite orahe.

Njihov izgled jezgra podsjeća na koru mozga, a naučno je dokazano da su prava blagodet za ovaj organ.

4. Borovnice

Borovnice su, prije svega, odlične za podizanje imuniteta, ali i za poboljšanje krvne slike i opšteg stanja organizma. Pored toga, ova čudesna voćka odlična je za poboljšanje pamćenja. Borovnice ne sadrže gluten i povećavaju signalizaciju u mozgu.

5. Sjemenke bundeve

Ova hrana bogata je proteinima i vlaknima. Konzumiranjem sjemenki bundeve pojačaćete vještine pamćenja, ali i ubrzati sposobnost razmišljanja. Sjemenke bundeve su “superhrana”. Pored toga, one su odličan lijek protiv stresa.

(Telegraf.rs)