Povrće koje jača imunitet i smanjuje rizik od raka

Rotkvice su prepune esencijalnih vitamina i minerala i, iako većina ljudi nema naviku da ih jede, izuzetno su dobre za zdravlje cijelog organizma. Sadrže visok nivo vitamina C i B, željeza, vitamina K, magnezija i cinka.

Ovi hranjivi sastojci su uključeni u niz osnovnih fizioloških procesa, od stvaranja crvenih krvnih zrnaca do poticanja probave.

U nastavku vam donosimo 5 zdravstvenih blagodati jedenja rotkvica.

Jačaju imunitet

Vitamini C i B koji se nalaze u rotkvicama pomažu u jačanju imunološkog sustava potičući proizvodnju bijelih krvnih zrnaca. Oni također pojačavaju njihovu sposobnost da rade svoj posao, što uključuje uništavanje klica koje izazivaju bolesti i stvaranje antitijela. Vitamini B pomažu enzimima da proizvode nove organske molekule, osnovnu komponentu svih ćelija, što pomaže u jačanju imuniteta.

Dobre su za probavu

Rotkvice su bogate vlaknima koja pomažu u sprječavanju zatvora i drugih probavnih problema.

Smanjuju rizik od dijabetesa

Iako je potrebno još istraživanja, pokazalo se da vlakna u rotkvicama mogu usporiti apsorpciju glukoze, sprečavajući skok nivoa šećera u krvi. Na taj način, rotkvice pomažu u sprečavanju nastanka dijabetesa.

Pomažu kod mršavljenja

U 100 grama rotkvica nalazi se tek 16 kalorija jer većinu sastava čini voda. Ne čudi stoga što u ovoj ljutkastoj namirnici možete uživati bez zadrške čak i ako držite dijetu. Ovo je povrće odličan izvor vitamina C, dijetalnih vlakana, kalija i folata, koji daju energiju i jačaju imunitet organizma.

Čuvaju zdravlje jetre

Rotkvica sadrži tvari koje neutraliziraju bilirubin u jetri, zbog čega se nameće kao odlično sredstvo u borbi protiv žutice. Uz to je odlična namirnice za poticanje proljetne detoksikacije – bez obzira na to jedete li ju sirovu, od nje cijedite sok ili dodajte nekim kompleksnim napicima za čišćenje organizma od nakupljenih toksina.

 

(Cuvajzdravlje.ba)