Stvara kontraefekat

Uloga elektroničkih uređaja u smirivanju izljeva bijesa kod djece: Važnost alternativnih pristupa

Autor: ČuvajZdravlje.ba
Uloga elektroničkih uređaja u smirivanju izljeva bijesa kod djece: Važnost alternativnih pristupa
Foto: Ilustracija

U današnjem digitalnom dobu, mnogi roditelji suočavaju se s izazovom kako smiriti izljeve bijesa kod svoje djece, često se okrećući elektroničkim uređajima kao privremenom rješenju. Međutim, prema novim istraživanjima, ovakva praksa može imati dugoročne negativne posljedice na emocionalni razvoj djece.

Studija provedena 2020. godine, koja je obuhvatila 265 djece mlađe od 5 godina, pokazala je da djeca kojima su roditelji često davali elektroničke uređaje kako bi umirili izljeve bijesa, nakon godinu dana pokazuju lošiju kontrolu emocija. Ova djeca češće su imala izlive bijesa i teže su se nosila s reguliranjem svojih osjećaja u usporedbi s vršnjacima koji su bili pod drugačijim pristupima umirivanja.

Autorica studije, dr. Veronika Konok s Sveučilišta Eotvos Lorand u Mađarskoj, ističe kako digitalni uređaji ne mogu zamijeniti važnost učenja djece kako samostalno upravljati svojim emocijama.

"Ako djeca stalno koriste elektroničke uređaje kao način umirivanja, propuštaju priliku da nauče ključne vještine samoregulacije koje su im nužne za razvoj zdravih emocionalnih odnosa", naglašava dr. Konok.

Takav pristup može dugoročno uticati na sposobnost djeteta da uspješno upravlja svojim emocijama, što može dovesti do problema s ponašanjem i interakcijama s okolinom. Umjesto toga, stručnjaci preporučuju aktivno sudjelovanje roditelja u pomoći djetetu da razumije i izrazi svoje osjećaje.

Podaci organizacije Ofcoma otkrivaju da gotovo 90 posto djece u Velikoj Britaniji u dobi od tri do četiri godine redovito koristi internet, što ukazuje na široku dostupnost digitalnih uređaja u dječjem svijetu. No, umjesto da elektronički uređaji budu prvotni odgovor na izlive bijesa, roditelji bi trebali razmotriti alternative koje potiču aktivnu komunikaciju i podršku u razumijevanju dječjih osjećaja.

Konačno, dok tehnologija može biti korisna kao sredstvo zabave ili edukacije, važno je osigurati da njezina upotreba ne zamijeni važnost ljudskog angažmana i emocionalne podrške koju samo roditelji mogu pružiti u procesu emocionalnog razvoja djeteta.