Ovom prilikom je naglašeno da je kompanija Bosnalijek pokazala izuzetne prodajne rezultate za vrijeme stagnacije cjelokupnog ruskog tržišta. Stručnjaci takve indikatore rasta pripisuju promjenama u ponašanju potrošača u krizi, jer Rusi preferiraju pristupačnije generike, bez žrtvovanja kvaliteta.
Kako je saopćeno iz Bosnalijeka, istaknuti su i podaci IMS Health prema kojima stopa rasta prodaje na ruskom farmaceutskom tržištu u 2016. godini nije bila veća od 2,8 posto, dok je kompanija Bosnalijek pokazala u navedenom periodu rast prodaje od 24 posto. Prodaja Bronchobosa, jednog od Bosnalijekovih proizvoda je u 2016. godini udvostručena. Prema vrijednosti, prodaja ove kompanije u Rusiji porasla je za 29 posto.
Tržišni eksperti smatraju da uspjeh Bosnalijeka nije slučajan.
-Farmaceutsko tržište bilo je jedno od prvih koje je pokazalo znakove oporavka, ali položaj snaga se promijenio, generički proizvodi postali su pokretači rasta. To je potpuno u skladu s prognoziranim trendom - rekao je na press konferenciji Nikolay Demidov, generalni direktor Quintiles IMS.
Ova promjena ponašanja potrošača primijećena je ne samo u Rusiji.
-Obrazac ponašanja potrošača isti je na većini svjetskih tržišta, ljudi žele sigurne i kvalitetne, ali ne i skupe lijekove - potvrdio je Oleg Feldman, generalni direktor IPSOS Healthcare.
Direktorica Bosnalijekove poslovne jedinice Evroazija Valentina Buchneva upoznala je novinare da je u martu 2017. godine Bosnalijek dobio GMP (Good Manufacturing Practice - Dobra proizvođačka praksa) certifikat usklađenosti na osnovu naloga Ministarstva industrije i trgovine Ruske Federacije i tako postala jedna od prvih kompanija s evropskom lokalizacijom proizvoda koja je prošla rusku GMP inspekciju.
-Redovno dobijamo ponude od najvećih svjetskih farmaceutskih kompanija za prodaju naših najuspješnijih trgovačkih marki. Međutim, naša dugoročna strategija je da sami razvijamo svoje trgovačke marke - istaknula je Valentina Buchneva.
Čuvajzdravlje.ba / FENA