Dvije svjetski poznate kompanije žestoko kažnjene zbog reklamiranja duhana
Italijanski nadzornik konkurencije AGCM kaznio je British American Tobacco i Amazon sa ukupno 7 miliona eura (7,5 miliona dolara) zbog obmanjujućih reklama za duhanske proizvode.
BAT je kažnjen sa 6 miliona eura, a Amazon sa milion eura jer nije pružio dovoljno informacija potrošačima o sadržaju nikotina i odgovarajućim zdravstvenim rizicima od upotrebe proizvoda Glo Hyper X2 i Glo Hyper Air, navodi se u saopćenju AGCM-a.
Ulično i online oglašavanje predstavilo je proizvode kao "jednostavne elektronske uređaje" i "dizajnerske objekte", rekao je regulator.
- Ovo je ozbiljno obmanjujuće ponašanje koje navodi potrošače da kupe proizvod koji predstavlja rizik po zdravlje i koji je zabranjen za maloljetnike, navodi se.
Amazon se u potpunosti ne slaže s odlukom regulatora i planira uložiti žalbu na kaznu, rekao je glasnogovornik kompanije.
- Opis naših proizvoda uključuje reference na starosna ograničenja i zdravstvene rizike, rekao je portparol.
- Blisko smo sarađivali s AGCM-om tokom cijelog ovog slučaja i učinili smo ove informacije još jasnijim kako bi klijenti mogli odgovoriti na zabrinutost vlasti, dodao je on.
BAT-ov Glo uređaj, koji se prodaje na Amazonovoj online platformi, sam po sebi ne sadrži nikotin, ali se koristi s duhanskim štapićima koji sadrže nikotin
Italijanski antimonopolski regulator pokrenuo je istragu u aprilu 2023., optužujući dvije kompanije da nisu jasno naveli da su grijalice samo za odrasle i napominjući da se prodaju kao "bez nikotina".
U to vrijeme, Reuters je pronašao Amazonovu ponudu za Glo Hyper X2 u kojoj je proizvod predstavljen kao "alternativa za cigarete, iskustvo bez dima i mirisa, bez nikotina".
Propratna slika imala je simbol "zabranjeno mlađe od 18 godina".
Isti proizvod se sada prodaje sa sljedećim upozorenjem: "Nije za prodaju maloljetnicima. Ovaj proizvod, kada se koristi s povezanim duhanskim ili nikotinskim štapićima, punjenjima ili dopunama, nije bez rizika i osigurava nikotin."